diumenge, 27 de març del 2011

L'aeroport

  1.   Quins són els equipaments i l’estructura de l’aeroport (nombre de terminals, nombre de pistes...)?
L’aeroport consta de:
-        Tres pistes de vol: dues paral·leles que permeten l’operació simultània i una de transversal, en total 487.020m2.
-        164 portes d’embarcament.
-        Dues terminals: T1 i T2, en total 693.366m2.
-        23.000 places d’aparcament.
-        332 taulells de facturació.
-        17 taulells d’informació.
-        23.866m2 destinats a Superficies comercials.
-        30 restaurants.
-        47 botigues.
-        Sales vip modernes, un centre de negocis amb diferents àrees de treball per a empreses, un gimnàs, perruqueria, zones de descans amb habitacions equipades i un spa, son altres serveis exclusius que ofereix als seus clients.
  1.  Quina és la seva capacitat de vols diaris? Quin ha estat el seu rècord de vols i passatgers?
Te una capacitat de 900 vols diaris, i el seu record de vols va ser a l’abril del 2007 amb 1.102 vols i 55 milions de passatgers.
  1.  Quantes persones treballen en l’aeroport ? Quines tasques realitzen?
A l’aeroport treballen un total de 18.000 persones, que realitzant tasques molt diferents entre ells:
-        Aeroport 867 treballadors que realitzant tasques diverses per la correcta   gestió  de l’aeroport (executius etc.).
-        Navegació 645 treballadors que realitzant una tasca molt important per fer enlairar i aterrar els avions (controladors aeris).
-        Forces i cossos de seguretat 1.090 treballadors que vetllen per la seguretat de tots el passatgers.
-        Serveis de terra, companyies aèries i d’altres 15.257 treballadors, que serien pilots, hostesses,  els carregador de maletes, els de neteja etc.
  1. Quantes companyies operen a l’aeroport del Prat? Escriu noms d’alguna companyia d’aviació espanyola i d’altres estrangeres.
A l’aeroport hi operen més de 100 companyies aèries entre les quals es troben:
-        Iberia, spanair i vueling com a companyies espanyoles entre altres.
-        Air france, british airways, lufthansa, com a companyies estrangeres entre altres.
  1.  Quina diferència hi ha entre una companyia de vols regulars i una de vols charter? Què és una companyia de baix cost?  Indica el nom d’algunes companyies de cadascun d’aquets tipus.
La companyia de vols regulars es aquella companyia publica que admet publicitat (televisió, diaris, Internet etc.)  i surt regularment amb un horari concret en canvi els vols charter son tot el contrari, es a dir, no admet publicitat i fan vols privats a qualsevol hora i destí, no te horari fixa i es lloga l’avio normalment per fe un viatge en grup (equips de futbol) o particulars (artistes, cantants etc.)
Una companyia de baix cost o low cost es aquella que ofereix baixes tarifes a canvi de suprimir alguns dels serveis tradicionals als passatgers.
Com a companyies de vols de baix cost troben Vuelin, Ryanair,eeasyjet etc. Y com a vols charter Condor o Monarch Airlines.
  1.  Equipatges de mà i facturats: hi ha alguna limitació de mida o continguts? Indica-les. Què es fa amb els objectes que portes i que no et deixen pujar a l’avió, si ja has facturat la resta d’equipatge.
 Equipatge de mà:
-Vols intercontinentals: en business, es a dir, primera classe es permet portà 2 peces que el seu pes total no superi els 18 quilos y no excedeixi de les mides de 115cm ( 55 x 40 x 20  llargada, amplada i altura en cm), que son les mides autoritzades per tothom. A turista nomes es pot portar una peça que no superi els 10 quilos i s’ajusti a les mides autoritzades.
- Resta de rutes: es pot portar a business 1 peça que no superi els 14 quilos i a turista els 10 quilos amb les mides autoritzades.
Articles prohibits a l’equipatge de mà:
            -Armes de foc (pistoles)
            -Altres tipus d’armes (pistola boles, ballestes)
            -Objectes punxants o amb tall (fletxes i dards)
-Eines que puguin ser utilitzades com a armes punxants o tallants (broques, ganivets)
            -Instruments contundents (bats de beisbol)
            -Substancies químiques i tòxiques (àcids i àlcalis)
            -Substancies explosives o inflamables (municions)
            -Líquids (en envasos individuals de 100ml)

Equipatge de facturació:
- En vols de llarg ràdio (USA, Puerto Rico, Mèxic, Sud-americà, Sud-àfrica etc.): en business es podran facturar 3 peces de fins a 23 quilos cada una i en algun cas fins a 32 quilos sense recàrrec. Pel que fa a les mesures autoritzades de cada peça, la suma de llarg + ample + alt no podrà superar els 320cm, excepte equipatges especials. En turista completa es podran facturar 2 peces fins a 23 quilos amb les mesures autoritzades. Resta classe turista 1 peça del mateix pes i mesures que l'anterior.
- En vols de curt i mitjà ràdio (dins d’Espanya, Europa, Orient etc.): en business es podran facturar 2 peces de fins a 23 quilos cada una i en algun cas fins a 32 quilos sense recàrrec. Pel que fa a les mesures autoritzades de cada peça, la suma de llarg + ample + alt no podrà superar els 320cm, excepte equipatges especials. Resta de classes turista 1 peça de 23 quilos i les mesures autoritzades.
Articles prohibits a l’equipatge de facturació:
-Explosius (granades, mines)
-Gasos (propà i butà)
-Líquids inflamables (gasolina, metanol)
-Sòlids inflamables i substancies reactives (encenedors, bengales)
-Oxidants i peròxids orgànics (lleixiu)
-Substancies tòxiques o infeccioses (raticides)
-Material radioactiu
-Corrosius
-Peces d’un motor que hagin contingut combustible

Amb els objectes que portes i no et deixen pujar el avió nomes es poden fer dues coses, anar-los a facturar, si et queda temps, o deixar-los i donar-los per perduts ja que desprès es llancen si ningú els reclama.
  1.  Quin procés i camins segueix una maleta des de que arribem a l’aeroport fins que la recollim en el destí?
El camí que segueix una maleta quan arriba a l’aeroport es el següent:
Primer s’ha de facturar a un del 166 taulells de facturació que hi ha, desprès passa per una de les 101 portes d’embarcament i de les 43 passarel·les que la transporten (a la T1 s’ha instal·lat el SATE, que és un sistema automàtic de tractament d’equipatge, és una tecnologia avançada al servei del processament i la gestió de l’equipatge, que millora el servei als passatgers i els temps de connexió amb les aeronaus), finalment arriba a l’avió i una vegada en destí s’ha d’anar a buscar els hipòdroms de recollides d’equipatges.


  1.  Quins tràmits hem de seguir si l’equipatge facturat no arriba a destí?. Quina responsabilitat té l’aeroport o la companyia d’aviació sobre els equipatges perduts? Quina estructura hi ha per tal de localitzar les maletes perdudes?
En cas de pèrdua de l’equipatge s’ha d’acudir immediatament al taulell de la companyia aèria o al seu agent de serveis de terra per formular en aquell moment la protesta corresponent emplenant l’imprès anomenat informe de regularitat d’equipatge (P.I.R.) requisit necessari per a fer consta la incidència i per la tramitació per la companyia aèria.
La companyia aèria es responsable del dany causat en cas de destrucció, pèrdua o danys de l’equipatge facturat quan el fet que hagi causat el dany s’hagi produït a bord de la aeronau o mentre l’equipatge facturat es trobi sota la custodia de la companyia.
No obstant això, la companyia no serà responsable en la mesura que el dany sigui causat per la natura, per un defecte o per un vici propi del equipatge.

Per localitzar les maletes perdudes s’utilitza el sistema Worltracer Management que és un producte informàtic que permet la recerca i gestió d’equipatges:, maletes extraviades, trobades, deteriorades i en faltes de continguts. Es un sistema que facilita l’arxiu, a llarg tràmit, de tota la informació relativa a l’àrea d’irregularitats que es produeixen per la dolenta conducció d’equipatges en una línea Aérea. Aquesta informació pot ser utilitzada per iniciar qualsevol sistema de recerca. Els criteris generals d’utilització definit per iberia en la conducció d’aquets sistema de recerca son els següents:
-        Període de recerca continuada durant 45 dies.
-        Missatge automàtic local els aeroports que intervenen en la recerca i gestió del equipatges.
-        Missatges automàtics centrals, a Posventes de forma periòdica i seqüencial, dels expedients que continuen sense tancar-se.
Aquesta base de dades es accessible des de qualsevol escala i oficina de la red de IBERIA a traves de qualsevol terminal de l’ordinador amb accés al sistema TSC. El procés s’indica des de el moment en que un agent crea un expedient en el Sistema, el qual conté l’ informació necessària per la recerca, i per entrega el passatger com a justificant de la seva reclamació.

At the airport: An interview
Imagine you are a reporter working for an online travel magazine. This week's issue is about the pros and cons of visiting Barcelona. In order to find tourirsts willing to answer your questions, you'll go to the embarking gates at El Prat T1 terminal to interview someone who is about to leave the city.
During lesson time before the visit to the airport, each team will prepare between six and eight questions on the following topics:
  1. Favorite sights
  2. Accomodation
  3. Bars and restaurants
  4. Night life
  5. The city and its people
Instead of writing down the answers, record the interview with your mobile or any other device that can do that. You'll have time to edit the interview when you get home.
Don't forget to take the camera with you! At the end of the interview you'll need to take a photo of the person you've just interviewed and the team.


Excuse for the inconveniences, but it is that we are making a work and we do some questions for his stay in Barcelona please.
Ok, yes.
Where are you from?
Malaysia
Which places are you visited?
Which places am I?
Of Barcelona, Sagrada Família and other…
Yes, of course.
Do you like? Which more?
Which more guell park, Park guell.
In which hotel are you stayed?
A Marina.
Are you liked?
Yes, really good places.
The people of Barcelona are friendly or unfriendly?
Friendly very friendly.
Thank you.
You welcome.
Have you liked the food?
Yes, it is a national food paella and omelets.
More than in your country?
Is different.
And the last one we can a photo with you please, thank you very much, bye bye.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada